Personlig portfolio

Under sommaren 2015 skapade Jennifer en portfolio i Adobe InDesign för att visa upp arbetsprover och personlighet i samband med jobbsökande. Tanken var att skapa något som en potentiell arbetsgivare kan titta på efter att ha läst CV och brev, och innan hen besöker denna hemsida. Hon har blandat text, bild och layout samt slängt in lite allmän fakta som kan vara kul att veta. Allt material i portfolion är hennes eget.

 

Se hela portfolion här.

Produktkatalog

Under tre års tid har Jennifer tagit fram produktkataloger åt familjeföretaget Tweega Home Design – en webbutik med inredning- och presentartiklar. Hon har stylat och fotograferat miljöbilder som använts på sociala medier och i webbutiken. Nästan alla miljöbilder i den här katalogen är tagna av Jennifer. Klicka här för att bläddra i katalogen.

Produktbilder

Som marknadsansvarig och fotograf för familjeföretaget har Jennifer tagit en del produktbilder under åren. Dessa har sedan använts i sociala medier, på hemsidan och i produktkatalogen. Här är ett axplock av de miljöbilder som hon har stylat och fotograferat.

Galleri

Här har Jennifer samlat ett axplock av alla de bilder som hon har tagit genom åren. Bilden från Ekeby våtmark har, förutom publicerats på Eskilstuna turistbyrås hemsida, använts i besöksmagasinet för 2014 och även i en tidning kring det nya varumärket Eskilstuna Evolution.

 

© Jennifer Lundkvist

Creativity

I januari 2014 fick Jennifer i uppgift på högskolan att skapa en bok om sig själv. I hennes fall resulterade det i en tidning som hon valde att döpa till Creativity. I den här tidningen kan du läsa om Jennifer, hennes utbildning och bakgrund samt lite om olika platser hon har besökt. Man kan säga att det är artiklar av och om Jennifer som dels visar upp personlighet men också kompetens. Både Adobe Photoshop och Adobe inDesign krävdes till denna uppgift. Du kan bläddra elektroniskt i tidningen genom att klicka här.

Ekeby våtmark

 

I samband med hennes högskolepraktik på turistbyrån i Eskilstuna, skrev Jennifer en artikel om ett utflyktsmål som ligger henne varmt om hjärtat. Artikel finns publicerad på turistbyråns hemsida.

 

Bilderna i artikeln har hon själv tagit under åren. Två av dessa bilder publicerades sedan i Eskilstuna besöksmagasin 2014 och en av dem har publicerats i en tidning kring det nya platsvarumärket Eskilstuna Evolution samt i Eskilstuna besöksmagasin 2016.

Bildretuschering

 

Under 2011 tog Jennifer en distanskurs i Digitala bilder. Där fick hon i uppgift att ta en bild och retuschera så att den efterliknade en reklambild. Trots att hon själv föredrar mer verklighetstrogen retuschering var detta en spännande uppgift som hon lärde sig mycket av. Efter många timmar blev det här till slut resultatet. Hennes inspirationsbild var en reklambild för parfymmärket Diesel.